Yamaha R6 13S arba trackbike has born

2015 sezoną Mantas trasoje naudojo Yamaha R6 5SL (2003). Kaip track motociklui tai jau solidus amžius ir motociklą norėjosi pasikeisti. Pirminė priežastis 2003-2004 R6 buvo gaminamas su “classic” tipo šakėmis. Ne paslaptis kad USD (upside down) šakės, kurias Yamaha į R6 modelį pradėjo montuoti tik 2005 smūgius į kliūtis atlaiko geriau, ir dažniau lūžta/linksta tiltelis ar rėmas, nei pačios šakių plunksnos.

Supersport motociklas kasdienai nėra tinkamas įrankis, tad trackbike poreikis buvo laiko ir pinigų klausimas, o investuoti į 13 metų senumo motociklą (sportiniai plastikai, demferis, custom clip-on, rearsets ir t.t.) nebūtų labai protinga.

 

moto_diena_2015_r6

 

Motociklo įsigijimas buvo paliktas žiemai. Kaip rodo patirtis ir kainos tada būna mažesnės, ir lengvai daužtų motociklų pasipila į skelbimus. Nuo pat pradžių buvo ieškoma 2006-2007 modelio R6. Lietuviškos svetainės siūlė išlaižytus motociklus su 800-12’000km ridomis (turėkit sąžinės, aš per sezoną 10k km įsuku) po 4000-4500EUR. Ką gi, neprireikė vietinės rinkos paslaugų. Nebuvo apžiūrėtas nei vienas motociklas.

Naršant copart.co.uk už sąlyginiai nedidelius pinigus pastebėtas 2009 R6. Išoriškai atrodė tvarkingas, primary damage – vandalism (paprastai tai reiškia “vogtas ir surastas”). Raktelius jis turėjo, tačiau run&drive atžymos nebuvo (kas reiškia kad jis nesikuria, na, ir nevažiuoja). Iš motociklo kyšojo atviri laidai, tad nuspręsta, kad kabelis nutrauktas bandant vogti motociklą lemia run&drive nebūvimą. Ant rėmo matėsi maži balti brūkšniai, iš pirmo žvilgsnio nieko ypatinga, nusprendėm, kad dažai. Pinigai mesti, loterija pradėta.

Po kelių dienų laukimo “korta paėjo”. Dar po savaitės motociklas jau Vilniuje. Su nekantrumu parsigabename į garažą, uždedame laidus – akumuliatorius gyvas, bet degimo raktelis nė iš vietos. Pasirodo, išlaužtas vairo užraktas blokuoja degimą vienoje padėtyje. Minėti dažai ant rėmo – “bulgarkės” žymės pjaunant motociklo užraktą. Tokie negilūs, kad neverta net jaudintis. Spoileriai beveik idealūs, gamykliniu dažymu.

Svarbiausias tos dienos tikslas – prasukti starterį ir išgirsti variklį. Nepraėjus 1h ardomos plastmasės, nuiminėjamas tiltelis. Po daugybinių smūgių plaktuku per užrakinimo/atrakinimo mechanizmą užrakinimo kaištis pasiduoda ir iškrenta. Keli energingi starterio prasukimai ir …

Kalėdos, gimtadienis, nauji metai ir dar kas tik nori vienu metu.

Pakrapščius giliau nieko blogo nerasta. Pradėti motociklo “nurenginėjimo” darbai ir ruošimas trasai:

  • Šakių perrinkimas ir tepalo keitimas
  • Variklio alyvos keitimas
  • Aušinimo skysčio keitimas
  • Žvakių keitimas (paprasto tipo žvakes privalu keisti kiekvieną sezoną)
  • Oro filtro keitimas
  • Stabdžių skysčio keitimas
  • Smog-off eliminavimas (uždėtas trumpas Akrapovič duslintuvas, todėl būtinai tai atlikti)
  • Clip-on keitimas į lenktyninius (avarijos atveju paprasčiau remontuoti)
  • Elektros instaliacijos optimizavimas (nuimti kiek galima daugiau laidų, kad avarijos atveju amortizuoti nuostolius)
  • Variklio kompresijos matavimas
  • Pilnas stabdžių kaladėlių keitimas (buvo sudėtos originalios)
  • Grandinės keitimas į #520 ir su juo sekantis gerai žinomas -1/+2 re-gearing’as.
  • Slaiderių ir variklio apsaugų sumontavimas
  • Lenktyninių plastikų dažymas ir sumontavimas
  • Demferio montavimas

Lenktyninius pakojus ir Power Commander + Quick shifter reikalus teks atidėti tolimesniam laikui. UK buvo sumontuotos rimtos stabdžių ir sankabos rankelės greičiausiai bus keičiamos į pigias, bet ne blogiau savo funkciją atliekančias kiniškas (tas lietuviškas taupumas…).

Tęsinys antroje dalyje